lördag 16 oktober 2010

Godmorgon.

Fan vad kallt det börjar bli nu, usch det gillas inte för det ända som ärbra med vintern är jul och kasta snöbollar på folk. (haha kul)

Men nu är det ju så att jag ska och jobba idag (Y) jag ärvell inte så jätte pepp på det om man säger som så, jag jopbbar bara till fyra så det är vell skönt.
Nu tänkte jag iallafall ge er ett dagens filmtipps igår hann jag inte för var knappt hemma och kom hem sent, sorry ;)


Dagens filmtipps:

The golden compass

Den är intejätte ny men den är bra, första gången jag såg den var när den gick på bio och det var kanske ett år sen tror jag ^^.
I filmen har alla menniskor ''demoner'' och det är djur som är bundna till menniskorna, om menniskan dör så dör demonen och samma sak tvärt om.
Men iallafall så är den lilla flickan som det handlar om väldigt modig och smart och hennes drömm är att så se en isbjörn (pannsarbjörn).
Barnen i staden försvinner allt efter som och larya och hennes vänner är rädda att det ska hända dom.

En dag kommer den en kvinna som ska till nordpolen tror jag att det var :P^^
Då frågar hon om layra (stavning) flickan det handlar om vill följa med och det vill hon och då åker dom och det visar sig att kvinnan inte är så snäll som hon verkade och layra rymmer och träffa zigenarna som hjölper henne med flyckten från kvinnan och layra fick the golden compass av rektorn innan hon åkte och den vill kvinnan åt.
Då händer det än massa spännande saker, och hon får träffa en isbjörn och hon vill rädda alla dom försvunna barnen och det tänker hon göra, men allt går inte som det ska.

Jag tycker om den här filmen, men den har en nack del.
Det är att den slutar som om att det ska vara en till film och det tycker jag det skulle komma men det gör det aldrig och det stör mig.
Men så är det, så om du är en sånn person som blir arg av små saker som du stör dig på så se inteden här.
Om du inte är så så SE DEN, hörs sen puss! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar